Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Takaisin Wieniin

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

torstai 24. tammikuuta 2013

Takaisin Wieniin


Niinhän siinä kävi että en traumatisoitunutkaan vaihtopaikastani Itävallasta loppuiäkseni kuten luulin, vaan löysin hetki sitten itseni ostamasta lentoja kyseiseen mestaan! Todellisuudessa oon tsuumaillu lentoja jo parina päivänä, kun ihan huvikseen niitä katellessani löysin ihan hyvän tarjouksen. Mietiskelin sitten vähän aikaa, lähteäkö vai ei, sillä oon menossa reissuun itekseni. Mutta jos oon pärjänny neljä kuukautta Itävallassa käytännössä yksin, ei kai viikko voi tuottaa mitään ongelmia?

Ostin just lennot airberlinillä Helsingistä Berliinin kautta Wieniin touko-kesäkuun vaihteeseen. Oon reissussa viikon verran, ja piletit kustansi 150 euroa. Vaikka siihen päälle vielä otetaan Oulu-Hki-Oulu -lennot Finnairilla (88e), niin oon siitä huolimatta sitä mieltä, että löysin ihan hyvän diilin.

Kokonaista viikkoa en ajatellut oleskella pelkästään Wienissä, vaan käyn parissa paikassa minne en muka vaihdon aikana ehtinyt (tai no muka ja muka, olin melkein kaiken liikenevän vapaa-ajan reissun päällä!). Tarkoitus olis oleskella Wienissä pari päivää, sitten ottaa ÖBB (paikallinen junayhtiö) alle ja suunnata eteläiseen Itävaltaan ja Graziin, mistä oon kuullu hurjan paljon kaikkea kaunista! Pari päivää siellä ja siitä vielä rajan toiselle puolelle Sloveniaan ja Mariboriin, missä sielläkin vois viettää pari päivää. Sitten takaisin Wieniin tuo 240 km matka (ihan älyttömiä nää etäisyydet!), siellä yks yö ja sitten kohti Suomea.


Sen verran traumoja kuitenkin jäi, että en todellakaan oo käymässä mun vaihtopaikkakunnalla Sankt Pöltenissä!

Tunnisteet: ,

14 kommenttia:

24. tammikuuta 2013 klo 8.59 , Anonymous Nella kirjoitti...

Ihan mahtia! Mekin mietittiin reissua akselille Wien-Bratislava, saa nähdä mikä on sit lopullinen suunnitelma kun tässä pitäis kai kohta alkaa tosissaan miettiä mihin käyttäisi kuukauden kesäloman. Roadtrippi kiinnostaa joka tapauksessa!

 
24. tammikuuta 2013 klo 9.04 , Blogger Inka kirjoitti...

Haha, huippua! Great minds think alike, selvästi. :)

 
24. tammikuuta 2013 klo 15.41 , Anonymous Panu kirjoitti...

Ootko Mariboriin suuntaamassa? Mä oon käynyt siellä paria slovenialaista ystävää tapaamassa. :) Grazissa myös. Ihan jees molemmat vaikkakin aika pieniä mestoja.

Saattaa muuten olla, että munkin seuraava matka suuntautuu Wieniin, Nellan tapaan Wien-Bratislava-kombona.

 
24. tammikuuta 2013 klo 17.31 , Blogger Inka kirjoitti...

Joo nimenomaan Mariboriin. Ootan sekä sitä että Grazia innolla, niin paljon hyvää oon niistä kuullut!

Wienistä on kyllä kätevä käydä Bratislavassa kun se välimatka on niin lyhyt! Aika hauska että ollaan kaikki suunniteltu reissua sille suunnalle. :D

 
24. tammikuuta 2013 klo 20.09 , Blogger Rimma | RIMMA + LAURA -matkablogi kirjoitti...

Oo mä oon reilannu nuilla huudeilla! Enzit. Siellä on eräskin krapulainen päivä tullut köllöteltyä :D

Nuo Keski-Euroopan välimatkat on kyllä naurettavia. Veli asuu Sveitsissä, niin ollaan sieltä käsin tehty aika paljon täsmäiskuja pitkin poikin. Niin kätevää!

 
24. tammikuuta 2013 klo 20.11 , Blogger Rimma | RIMMA + LAURA -matkablogi kirjoitti...

PS. Ostin Bratislavasta sellaisen ei niin perinteisen I <3 Bratislava t-paidan, jonka joku p*skiainen PÖLLI meidän entisen kodin pesutuvan kuivaushuoneesta! Olen edelleen tästä hyvin tuohtunut, joten jos joku menee Bratislavaan, tilaan sellaisen valkoisen perus t:n. Tak :D

 
24. tammikuuta 2013 klo 21.37 , Blogger Inka kirjoitti...

Tuo on kyllä niin heleppoa reilausaluetta, kun menee vaan hetki niin on jo toisessa maassa! Määki oon ekalla reililläni käyny Wienissä, tosin se oli sen reilin kallein mesta niin piti vähän pihistellä. Ja vaikka monia asioita vaihdossani olisin voinut tehdä toisin, niin onneksi sentään ymmärsin ottaa kaiken irti noista minimaalisista välimatkoista.

Ja on kyllä ollu melekosen röyhkeitä varkaita liikenteessä, toivottavasti toive kantautuu noiden muiden Bratislavan reissaajien korviin. Mulle riitti nimittäin vähäksi aikaa se meno.

 
24. tammikuuta 2013 klo 22.30 , Blogger Laura kirjoitti...

Haha, itelle tuli tätä lukiessa kans ekaka suora fläsäri Enzeillä vietetystä darrapäivästä, ah :D Wien oli kyllä kiva kaupunki! Ja mulla on muute mun musta I <3 Bratislava -paita onneks tallessa, rakas yöpaita :)

Hyvän hintaiset lennot kyllä tosiaankin löysit! :)

 
25. tammikuuta 2013 klo 8.23 , Blogger Inka kirjoitti...

Meikä on selkeesti missannu jotain ko en tajua koko enzei -hommaa... Koitin jopa googlettaa mutta jäi yhä mysteeriksi! :D

Halpalentotutka käy kyllä aika kovalla tällä hetkellä. :)

 
25. tammikuuta 2013 klo 8.58 , Blogger Laura kirjoitti...

Enzit on noita sunkin kuvissa näkyviä keltaisia hengailu/istuskelupaikkoja siellä Museums Quartierilla! Tosin sillon kun me käytiin Rimman kans tuolla ne oli pinkkejä :)

 
25. tammikuuta 2013 klo 9.21 , Blogger Inka kirjoitti...

:D :D Kiitos Laura.. Meikähän on siis varsinainen Wien -asiantuntija, tai sitten en.

 
25. tammikuuta 2013 klo 15.26 , Blogger Rimma | RIMMA + LAURA -matkablogi kirjoitti...

Hahahah :D Joo. Ne oli tosiaan silloin pinkkejä ja voi jumalauta oli muuten kauhea se darra! Anteeksi tästä memory lane:sta..

 
26. tammikuuta 2013 klo 1.02 , Blogger Ulla kirjoitti...

Hitsi tästä tuli kyllä fiilis, että voispa hyvin kyllä itekin joskus lähteä yksikin reissuun koluaan eri valtioita! Mahtista! Sais tehä just ku ite haluaa. Toki lähtisin kyllä mieluummin kaverin kans, etenkin Maken kans, jos valinnan edessä olisin, mutta silti varmasti ois kiva tehä reissu yksinkin! Nycissä ja Tallinnassa oon palloillut yksin ja siinä on oma viehätyksensä kyllä.

 
26. tammikuuta 2013 klo 8.30 , Blogger Inka kirjoitti...

Heh, katotaan onko tää mun mielestä hyvä idea enää sitte toukokuun lopussa, ku reissu lähenee! :D Mut onneksi mulla on ainakin Wienissä tuttuja, joiden kans hengailla jos tulee yksinäinen fiilis. Että toki määki lähtisin mielummin kaverin kanssa, mutta välillä on pakko tehdä reissusuunnitelmia vaikka reissukaveria ei oliskaan näköpiirissä, ei kai sitä muuten pääsis ikinä mihinkään.

Olin viime vuoden tammikuussa ekan kerran oikeasti yksin matkalla ja se ei ehkä ollu ihan mun juttu. Mutta katotaan, josko se helteisessä Itävallassa oli eri asia!

Ja mukaan saa ilmoittautua! :)

 

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu